מרצה | כותרת | תקציר | סידרה |
---|---|---|---|
הרב משה כהן | הקדמה - נתיבות עולם | אורח דרך ונתיב | יוםיום מהר"ל נתיבות עולם |
הרב משה כהן | תורה היא סדר העולם | מעשה בראשית מושתת על התורה | יוםיום מהר"ל נתיבות עולם |
הרב משה כהן | התורה- סדר האדם | התורה מורה לאדם כיצד לנהוג | יוםיום מהר"ל נתיבות עולם |
הרב משה כהן | התורה ויראת ה' | יחסינו לה' כעילה ועלול | יוםיום מהר"ל נתיבות עולם |
הרב משה כהן | היחס בין התורה למצוות | המצוות תיקון המציאות | יוםיום מהר"ל נתיבות עולם |
הרב משה כהן | להיות כלי לתורה | לדבוק במידת הענווה כדי לשמר התורה | יוםיום מהר"ל נתיבות עולם |
הרב משה כהן | הסיוע האלוקי בלימוד התורה | האדם עמל ומשמים מסייעים לו | יוםיום מהר"ל נתיבות עולם |
הרב משה כהן | יחס אל הגשמיות | תודעתנו צריכה להיות רק תורה | יוםיום מהר"ל נתיבות עולם |
הרב משה כהן | פאר הגוף-הרס האדם | המשיכה לגשמיות מונעת מהאדם לגלות את כוחותיו האמיתיים | יוםיום מהר"ל נתיבות עולם |
הרב משה כהן | התורה היא בעצם הקיום | היחס ללומד מתוך דוחק וללומד תורה לפרקים | יוםיום מהר"ל נתיבות עולם |
הרב משה כהן | יחס ת"ח לחברה | העמידה של ת`ח צריכה להיות עצמית ללא השענות על קבלה מאחרים | יוםיום מהר"ל נתיבות עולם |
הרב משה כהן | התורה וכוח הדיבור | הדיבור בתורה גורם להפנמת התורה באדם שיהיה שכלי בעצם | יוםיום מהר"ל נתיבות עולם |
הרב משה כהן | דרך האמת בלימוד ודרך הפלפול | המטרה בלימוד התורה הוא הגעה לאמיתה של חכמת ה' ולא הגדלת האדם | יוםיום מהר"ל נתיבות עולם |
הרב משה כהן | לימוד תורה בחבורה או בחברותא | כאשר התורה עוברת לאחר היא משתלמת בכך שחוזרת לשורשה ואינה קשורה לגוף מסוים | יוםיום מהר"ל נתיבות עולם |
הרב משה כהן | היחס הראוי בין תלמידי חכמים | התורה- חכמת ה'- היא אחת ומתגלה על ידי ת`ח רבים. | יוםיום מהר"ל נתיבות עולם |
הרב משה כהן | תורה לשמה-סם חיים | ככל שיחסנו לתורה יהיה רוחני נזכך את גופנו כך שיוכל לקבל חיות מהתורה ולא להיפך | יוםיום מהר"ל נתיבות עולם |
הרב משה כהן | לימוד תורה מאהבה | אהבת לימוד התורה צריך להביא לאהבת ה' דרך התורה. | יוםיום מהר"ל נתיבות עולם |
הרב משה כהן | ללמוד על מנת ללמד | הלימוד לאחרים דורש התפשטות שכלית גבוהה | יוםיום מהר"ל נתיבות עולם |
הרב משה כהן | הוראת תורה שאינה ראויה | תורה שנלמדת למי שאינו ראוי או על ידי מי שאינו ראוי מאבד את החיות שבה והופכת לאבן דוממת. | יוםיום מהר"ל נתיבות עולם |
הרב משה כהן | היחס לתלמידי חכמים | מורא ת`ח הוא ביטוי ליחס שבין האדם לה' כיחס של עלול לעילה, נבדלות ולא דביקות. | יוםיום מהר"ל נתיבות עולם |
הרב משה כהן | השוואה בין לימוד התורה להקרבת קרבנות | שני תחומים אלו הם המביאים לדביקות בהשם אם מצד העיסוק בחומר והקרבתו לה', ואם מצד ההתפשטות ממנו ועיסוק ברוחניות. | יוםיום מהר"ל נתיבות עולם |
הרב משה כהן | אין מנוחה לתלמידי חכמים | התורה היא חכמת ה' ומשום כך אין לה גבול והשלמה ולכן ללומדיה אין לעולם מנוחה | יוםיום מהר"ל נתיבות עולם |
הרב משה כהן | תלמוד תורה של תינוקות של בית רבן | תורה של תינוקות של בית רבן טהורה יותר מחטא ולכן היא יסודית יותר לקיום העולם אך מעלתה פחותה משל ת`ח גדולים כי היא פחות משוכללת ועמוקה. | יוםיום מהר"ל נתיבות עולם |
הרב משה כהן | מבני מי תצא תורה? | דווקא במקום בו יש עניות הכנעה ופשיטות חומרית יש מקום לצמיחת ת`ח, וכן דווקא במקום ע`ה יזדקקו להשלמה ברוחניות. | יוםיום מהר"ל נתיבות עולם |
הרב משה כהן | תלמיד חכם הוא עצם התורה | ת`ח מיישמים את התורה במציאות ומשום כך משולים כתורה עצמה | יוםיום מהר"ל נתיבות עולם |